lauantai 1. helmikuuta 2014

Salmiakki-suklaapopcornit

Popcorneilla eli poppareilla ja minulla on mielenkiintoinen suhde. Olen nimittäin ansainnut markan jos toisenkin paistamalla ja myymällä poppareita. Olin seitsemän vuotta töissä elokuvateatterissa, jossa yksi työtehtävistä oli popcornin paistaminen. Tuoreen popparin   (= rasvan) haju on edelleen tuoreessa muistissa. Elokuvafriikin unelmatyön pimeä puoli oli popcornkoneen ison rasvapöntön vaihtaminen uuteen. Eikä se joka sunnuntainen popparikoneen peseminenkään suosikkihommaa ollut. Paljon mieluummin myin vastapaistettuja poppareita ja lippuja iloisille leffaihmisille. 

Niinpä kotioloissa poppareiden tekeminen on jäänyt. Vasta nyt yli kymmenen vuoden tauon jälkeen olin valmis uudistamaan suhteeni poppareihin. Ihan tavan poppareita en edelleenkään kotioloissa suostu syömään, jotain jujua oli keksittävä. Siispä salmiakki-suklaapopcorneja. 







Salmiakki-suklaapopcornit
1 pussi mikropopcorneja
suklaata (minulla oli noin 200g)
turkinpippurirouhetta

Valmista popparit pussin ohjeen mukaan. Anna jäähtyä hetken ja kaada isoon sekoitusastiaan. Sulata suklaa mahdollisimman juoksevaksi. Sekoita suklaa poppareihin ja levitä popparit pellille leivinpaperin päälle. Ripottele päälle turkinpippurirouhetta. Laita jähmettymään jääkaappiin. Nam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti